Ekonomi
29 Mayıs 2015 07:30
Son Güncelleme: 10 Oca 2019 02:45
Türkler yapıyor dünya indiriyor
Teknoloji devi Apple’ın başarı yakalamış uygulama geliştiricilerine her yıl milyarlarca dolar dağıttığı App Store’da artık Türk girişimcilerin adı duyuluyor. Yatırımcıları çekmeyi de başaran Türk uygulama geliştiricilerin sayısı son 3 yılda yüzde 300 artışla 7 bine ulaştı.
Yaklaşık 8 yıl önce Apple’ın kurucusu Steve Jobs, ilk iPhone
modelini tanıttı. Bundan tam 1 yıl sonra Jobs’un cebinden çıkardığı
iPhone modelini milyar dolarlık bir ekosisteme çeviren App Store
hayatımıza girdi. Şu ana kadar Apple’ın uygulama geliştiricilere 25
milyar dolardan fazla para kazandırdığı App Store artık bacasız bir
sanayiye dönüştü. App Store’da olan uygulama sayısı 1.5 milyonu
aştı ve kullanıcıların uygulama indirme sayısı ise 100 milyara
doğru koşuyor. Başka bir deyişle App Store’dan dakikada binlerce
uygulama indiriliyor. Durum böyle olunca Türkiye’deki girişimciler
ve yazılımcılar Apple’ın bu milyar dolarlık sektörden pay
kapabilmek için birbiriyle yarışıyor. Sadece 6 yıl içinde
Avrupa’daki iOS ekosistemi 530 bin üzerinde iş yaratırken, bu
bölgede toplam 1.4 milyon uygulama geliştirildi. Avrupa’da ödemeli
uygulama geliştirici programında 300 binden fazla üye var ve
uygulama ekonomisi büyümeye devam ediyor. iOS ekosistemi Avrupa
ekonomisinde daha önce var olmayan yüz binlerce iş yaratarak
geliştiricilerin yeni şirketler kurmasını ve App Store’dan dünya
çapında 7.5 milyar dolar kazanmasını sağladı.
Türkiye’deki uygulama geliştirme ekosistemi rakamları da oldukça dikkat çekici. Aldığımız bilgilere göre Türkiye’deki geliştiriciler de, Apple’ın 2008 yılında yarattığı bu yeni ekosistemin rüzgârıyla hızlı bir ilerleme gösterdi. Bu yeni ekosistem Türkiye’de kendine has girişimciler yarattı ve gençler artık global arenada başarı kazanıyor. Türkiye’de 2015 itibariyle Apple’ın ödemeli geliştirme programında yaklaşık 7 bin üye bulunuyor. Uygulama mağazası, 2012 yılında Türkiye’de tanıtılmasından bugüne yüzde 300 büyüdü. Türkiye’deki geliştiriciler tarafından yayınlanan uygulama sayısı son 1 yılda yüzde 50’den fazla artmış durumda.
*Düello Games’in geliştirdiği iSlash, Trip Trap, Bellyfish ve Snack Truck Fever adında oyunları bulunuyor. Şirketin kurucularından Benan Arıgil, ortağıyla para biriktirip istifa ettiklerini ve ilk oyunları olan iSlash’in 35 milyon kez indirildiğini söyledi.
*Mezun olduktan sonra MildMania adındaki şirketi kurduklarını belirten Emre Canbazoğlu, şu anda kadar Darklings ve Darklings Season 2 olmak üzere iki farklı oyun geliştirdiklerini söyledi. Canbazoğlu, “İlk oyunumuz 3 milyondan fazla indirildi” dedi.
*4 gencin kurduğu NoPact şirket, Reclaim adındaki oyunla dikkat çekiyor. Şirketin kurucularından Cem Buğra, “Oyunu Türkiye, Kanada ve Çin’de yayınladık. Şu anda 8 bin kez indirildi. Artık tüm ülkelerde yer almayı planlıyoruz” diye konuştu.
Türkiye’deki uygulama geliştirme ekosistemi rakamları da oldukça dikkat çekici. Aldığımız bilgilere göre Türkiye’deki geliştiriciler de, Apple’ın 2008 yılında yarattığı bu yeni ekosistemin rüzgârıyla hızlı bir ilerleme gösterdi. Bu yeni ekosistem Türkiye’de kendine has girişimciler yarattı ve gençler artık global arenada başarı kazanıyor. Türkiye’de 2015 itibariyle Apple’ın ödemeli geliştirme programında yaklaşık 7 bin üye bulunuyor. Uygulama mağazası, 2012 yılında Türkiye’de tanıtılmasından bugüne yüzde 300 büyüdü. Türkiye’deki geliştiriciler tarafından yayınlanan uygulama sayısı son 1 yılda yüzde 50’den fazla artmış durumda.
*Düello Games’in geliştirdiği iSlash, Trip Trap, Bellyfish ve Snack Truck Fever adında oyunları bulunuyor. Şirketin kurucularından Benan Arıgil, ortağıyla para biriktirip istifa ettiklerini ve ilk oyunları olan iSlash’in 35 milyon kez indirildiğini söyledi.
*Mezun olduktan sonra MildMania adındaki şirketi kurduklarını belirten Emre Canbazoğlu, şu anda kadar Darklings ve Darklings Season 2 olmak üzere iki farklı oyun geliştirdiklerini söyledi. Canbazoğlu, “İlk oyunumuz 3 milyondan fazla indirildi” dedi.
*4 gencin kurduğu NoPact şirket, Reclaim adındaki oyunla dikkat çekiyor. Şirketin kurucularından Cem Buğra, “Oyunu Türkiye, Kanada ve Çin’de yayınladık. Şu anda 8 bin kez indirildi. Artık tüm ülkelerde yer almayı planlıyoruz” diye konuştu.