Mimari
04 Kas 2013 14:55 Son Güncelleme: 10 Oca 2019 00:38

Kabul edilmeyen Çamlıca Camii projesi dünya birincisi oldu!

Mimar Ahmet Vefik Alp'in Çamlıca Camii projesi ‘Mimari Yaratıcılık'ta dünya birincisi oldu.

Kabul edilmeyen Çamlıca Camii projesi dünya birincisi oldu!
Her yıl 15 sanat ve tasarım dalında düzenlenen LICC International Creative Competition (Uluslararası Yaratıcılık Yarışması) ödülleri İngiltere'nin başkenti Londra'da gerçekleşen törende verildi. 2013 yılı Mimari Tasarım dalında Türkiye'den Çamlıca 'Altın Kubbeli Cami' projesi çeşitli ülkelerden ön elemeleri aşarak 20 mimari eseri geride bıraktı.
 
 
Mimar Ahmet Vefik Alp, ödülünü Organizasyon Başkanı Mr. Hossein Farmani ve Jüri Başkanı Mr. Jesper Thomsen'in elinden aldı. Gecede, farklı ülkelerden yarışmaya katılan eserler 8 dalda yarıştı. Mimari dalda, tek ödül Türkiye'ye giderken, İç Mimari ve Performans Sanatları 2, fotoğrafda 5 ülke birinciliği paylaştı. 

Prof. Alp tarafından İstanbul Çamlıca için hazırlanan cami proje beğenilmiş, ancak uygulama için Bizans-Osmanlı yorumu bir proje seçilerek inşaatına başlanmıştı.
 
Gecede ödülünü alan Prof.Dr. Alp, ;"Çamlıca Camii projem uluslararası takdir aldı ancak maalesef gerçekleşemiyor. Umarım 3 uluslararası ödül alan Taksim Cumhuriyet Camii projem inşa edilir" diye konuştu. Alp projesini şöyle anlattı: 
 
"Dört taraftaki kademeler şelalesi İslam'ın yükselişini, altta su aynası Evren'i, Kur'an dan ayetlerin oluşturduğu altın simülasyonu Küre ise islam Kültürünün egemen olduğu bir Dünya'yı simgeliyor."
 
Prof. Alp tarafından İstanbul Çamlıca için hazırlanan cami proje beğenilmiş, ancak uygulama için Bizans-Osmanlı yorumu bir proje seçilerek inşaatına başlanmıştı. Alp projesini şöyle anlatıyordu: "Dört taraftaki kademeler şelalesi İslam'ın yükselişini, altta su aynası evreni, Kur'an'dan ayetlerin oluşturduğu altın simülasyonu Küre ise İslam kültürünün egemen olduğu bir dünyayı simgelemekte. Büyük Çamlıca Camii Istanbul siluetine etki yapacak önemli bir proje. Eserimiz eski şaheserlerin doğrudan tekrarından kaçınarak eski ile yeninin hassas ve çağdaş bir sentezi olarak yorumlanmıştı."