Dünya 'mobil uygulamalar çöplüğüne' dönüyor!
Sanal dünyanın en büyük sorunu olan niteliksiz nicelik her yerde olduğu gibi mobil uygulamalarda da aldı başını gidiyor.
Akıllı telefonlar, tabletler ve hatta Windows 8 ile birlikte başlayan masaüstü işletim sistemlerine yönelik uygulamalar derken mobil mağazaların her gün onlarca yeni uygulamayla doldukları bir döneme geldik. Mağazalara baktığımız zaman bir dünya uygulama var ancak biraz kurcaladığımız vakit, bu uygulamaların pek çoğunun 'geliştirilmek için geliştirilmiş' olduğunu görüyoruz. Dahası yine pek çok uygulamada envai çeşit benzerinin arasında 'bir de ben şansımı deneyeyim' mantığının ürünü olarak ortaya çıkıyor. Mesela 'köşe yazarları' diye bir uygulama arıyoruz. Karşımıza bu isimde 15-20 tane uygulama çıkıyor ve doğal olarak da hepsi neredeyse birbirinin aynısı. İçlerinden birini tutup diğerlerini doğal olarak siliyoruz.
İşte, uygulamalar üzerine ölçüm ve analizler gerçekleştiren Localytics firmasının konuya ilişkin yaptığı çalışmaya baktığımızda sanal dünyanın hızla bir mobil uygulamalar çöplüğüne döndüğüne görüyoruz. Öyle ki, uygulamaların pek çoğu sadece bir kere açılıp ondan sonra yüzüne bile bakılmıyor.
Localytics değerlendirmeyi yaparken uygulamalar için 11 ve üzeri açılma sayısını baz olarak almış. Yani 11+ açılan uygulamaları 'tutan uygulamalar' diğerlerini ise 'çöp uygulamalar' olarak değerlendiriyor. Değerlendirmeler küresel, ABD bazlı ve Çin bazlı olmak üzere üç farklı kategoride yapılmış ancak bizi asıl ilgilendiren küresel kısım olduğu için onu aktarmamız kafi gelir:
Gördüğümüz gibi küresel çapta yüklenen her 4 uygulamadan 1 tanesi ikinci kez açılmıyor bile. Yani diğer bir deyişle -istisnai durumları saymazsak- mağazalardaki uygulamaların 1/4'ü tamamıyla gereksiz. Keza her iki uygulamadan birisi yani mağazalardaki tüm uygulamaların yarısı 5 kere bile açılmıyor ki bu kanımızca niteliğin ne derece düşük olduğunu göstermesi açısından daha da önemli bir veri.
11+ kullanılan uygulamaların sayısı ise %34. Yani her üç uygulamadan birisi. Bu da oldukça önemli bir veri çünkü her ana kategoride 2-3 tane uygulamanın demirbaş olduğunu gösteriyor. Tabii diğer yandan bu %34'lük yüzdeyi oluşturan en önemli etmenlerden birisinin de Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal ağlar, Whatsapp, Messenger, Line gibi sohbet programları veya Retrica gibi fotoğraf düzenleme uygulamalarının devamlı surette en tepede yer almaları olduğunu atlamamak gerek.
Bizim bu tablodan çıkardığımız sonuç uygulamaları niceliksel olarak değerlendirdiğimizde tam bir piramite benzemesi. Tabanı her geçen yıl biraz daha genişleyen, keza gövdesi uzayan fakat tavanı sabit kalan bir piramit.
Yani sanal dünyanın en büyük sorunu olan niteliksiz niceliğin burada da karşımıza çıktığını görüyoruz ki, çoğalan her şeyin -arz-talep yasası uyarınca- değersizleştiği bir dünyada daha iyiye gidiş maalesef imkansız olarak görünüyor.
İşte, uygulamalar üzerine ölçüm ve analizler gerçekleştiren Localytics firmasının konuya ilişkin yaptığı çalışmaya baktığımızda sanal dünyanın hızla bir mobil uygulamalar çöplüğüne döndüğüne görüyoruz. Öyle ki, uygulamaların pek çoğu sadece bir kere açılıp ondan sonra yüzüne bile bakılmıyor.
Localytics değerlendirmeyi yaparken uygulamalar için 11 ve üzeri açılma sayısını baz olarak almış. Yani 11+ açılan uygulamaları 'tutan uygulamalar' diğerlerini ise 'çöp uygulamalar' olarak değerlendiriyor. Değerlendirmeler küresel, ABD bazlı ve Çin bazlı olmak üzere üç farklı kategoride yapılmış ancak bizi asıl ilgilendiren küresel kısım olduğu için onu aktarmamız kafi gelir:
Gördüğümüz gibi küresel çapta yüklenen her 4 uygulamadan 1 tanesi ikinci kez açılmıyor bile. Yani diğer bir deyişle -istisnai durumları saymazsak- mağazalardaki uygulamaların 1/4'ü tamamıyla gereksiz. Keza her iki uygulamadan birisi yani mağazalardaki tüm uygulamaların yarısı 5 kere bile açılmıyor ki bu kanımızca niteliğin ne derece düşük olduğunu göstermesi açısından daha da önemli bir veri.
11+ kullanılan uygulamaların sayısı ise %34. Yani her üç uygulamadan birisi. Bu da oldukça önemli bir veri çünkü her ana kategoride 2-3 tane uygulamanın demirbaş olduğunu gösteriyor. Tabii diğer yandan bu %34'lük yüzdeyi oluşturan en önemli etmenlerden birisinin de Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal ağlar, Whatsapp, Messenger, Line gibi sohbet programları veya Retrica gibi fotoğraf düzenleme uygulamalarının devamlı surette en tepede yer almaları olduğunu atlamamak gerek.
Bizim bu tablodan çıkardığımız sonuç uygulamaları niceliksel olarak değerlendirdiğimizde tam bir piramite benzemesi. Tabanı her geçen yıl biraz daha genişleyen, keza gövdesi uzayan fakat tavanı sabit kalan bir piramit.
Yani sanal dünyanın en büyük sorunu olan niteliksiz niceliğin burada da karşımıza çıktığını görüyoruz ki, çoğalan her şeyin -arz-talep yasası uyarınca- değersizleştiği bir dünyada daha iyiye gidiş maalesef imkansız olarak görünüyor.